EFFICIËNTIE VOOR ALLE WEERTYPES 2,0-LITER MULTIJET II TURBODIESELMOTOR De nieuwe, zuinige 2,0-liter turbodieselmotor van de nieuwe Jeep® Cherokee kan
schermen met de MultiJet-technologie van de tweede generatie, telt vier kleppen
per cilinder en heeft een riemaangedreven dubbele bovenliggende nokkenas. Deze
nieuwe tweeliter turbodieselmotor gebruikt een common-rail injectie met een druk van 1.600 bar,
elektromagnetische injectoren en een turbo met variabele geometrie (VGT) om een
maximumvermogen van 140 pk bij 3.750 tpm en een koppel van 350 Nm bij
1.500 tpm te produceren.
2,2-LITER MULTIJET II TURBODIESELMOTOR De nieuwe 2,2-liter motor biedt een uitstekend brandstofverbruik en schitterende
prestaties. Hij produceert 200 pk bij 3.500 tpm en levert een koppel van 440 Nm
bij 2.500 tpm wat van hem een van de krachtigste viercilinder-turbodiesels op de
markt maakt. De versie van 200 pk is verkrijgbaar met Jeep® Active Drive I en Jeep®
Active Drive II. Daarnaast is ook een versie met een beperkter vermogen van 185 pk,
volledig met 4x4 Jeep® Active Drive I, verkrijgbaar. Zowel de versie van 185 pk als die
van 200 pk is uitgerust met de negentrapsautomaat en
het Start/Stop-systeem. Het verbruik en de emissies van de 2,2-liter turbodieselmotor bedragen
in de goedgekeurde gecombineerde cyclus respectievelijk 5,7 l/100 km en 150 g/km.
3,2-LITER V6 PENTASTAR®-BENZINEMOTOR De nieuwe 3,2-liter V6 Pentastar-motor is de eerste afgeleide van de befaamde
3,6-liter V6 Pentastar en gebruikt de innovaties die zijn voorganger met grotere
cilinderinhoud heel wat lof opleverden omwille van zijn efficiëntie, vermogen en raffinement.
Hij draagt bij tot de geraffineerde rijervaring met lagere NVH-waarden
(lawaai, trillingen en hardheid) en een uitmuntende balans tussen het hogere
specifieke vermogen (85 pk per liter) en het 30 procent lagere verbruik in
vergelijking met de vorige V6.
DRIE BESCHIKBARE SYSTEMEN
VOOR ELKE GELEGENHEID






JEEP® ACTIVE 4X4 DRIVE I-SYSTEEM
Het Jeep® Active Drive I-systeem beschikt over een enkele, volautomatische vermogensoverdracht (PTU) en garandeert bij alle snelheden een naadloze overgang tussen twee- en vierwielaandrijving. Het systeem vergt geen interventie of feedback van de bestuurder en is ideaal voor klanten die een gebruiksvriendelijke SUV met een weersbestendig 4x4-systeem zoeken.
Jeep® Active Drive I biedt een evenwichtige koppelverdeling en een remtractiecontrole. De vierwielaandrijving wordt verzekerd door een volledig variabele natte koppeling in de achterwielaandrijving. Die koppeling levert de juiste dosis koppel voor alle rijomstandigheden, ook bij gladde omstandigheden, snelle acceleraties vanuit stilstand en een dynamische rijstijl. Gesofisticeerde algoritmes zorgen ervoor dat het systeem bijdraagt aan de rijdynamiek en zorgen tegelijkertijd voor interactie met de elektronische stabiliteitscontrole (ESC) bij het naderen van de tractiegrenzen van het terrein. De loskoppelbare as activeert het 4x4-systeem alleen indien nodig voor een zuiniger verbruik.
DRIE BESCHIKBARE SYSTEMEN
VOOR ELKE GELEGENHEID






JEEP® ACTIVE DRIVE II 4X4-SYSTEEM
Het 4x4-systeem Jeep® Active Drive II met lage gearing is een fantastische tractiehulp bij extra lage snelheden. Het heeft ook een neutrale modus om hem te slepen achter een vrijetijdsvoertuig.
DRIE BESCHIKBARE SYSTEMEN
VOOR ELKE GELEGENHEID






JEEP® ACTIVE DRIVE LOCK 4X4-SYSTEEM
De Jeep® Cherokee Trailhawk® en zijn standaard gemonteerde Trail Rated® 4x4-systeem Active Drive Lock garandeert uitzonderlijke terreinkwaliteiten. Jeep® Active Drive Lock II omvat een transferbak met twee snelheden met koppelbeheer en lage gearing en voegt er nog een sperdifferentieel aan toe voor meer kracht bij lage snelheden wanneer men op extreme terreinen rijdt. In de 4-Low-modus vergrendelt het systeem de aandrijfassen vooraan en achteraan voor meer vermogen bij lage snelheid en grotere sleepcapaciteiten. De lage gearing biedt een reductie van 2,92:1 die het klimvermogen verhoogt en uitstekende kruipverhoudingen biedt voor de moeilijkste terreinomstandigheden. Het sperdifferentieel is inschakelbaar in elke terreinmodus met lage gearing, maar zal zich in bepaalde omstandigheden (zoals de Rock-modus) vergrendelen om de trekkracht te optimaliseren voor het wiel dat ze kan verwerken. Jeep® Active Drive Lock is standaard op alle Trailhawk-modellen.
SELEC-TERRAIN® TRACTION CONTROL
Alle 4x4-systemen van de Jeep® Cherokee zijn uitgerust met
het befaamde Selec-Terrain-tractiesysteem van het merk Jeep®
met vier modi (vijf voor het Trailhawk-model, dat ook de Rock-modus toevoegt
aan Auto, Snow, Sport en Sand/Mud). Dankzij Selec-Terrain kan de bestuurder
met een druk op de 'Selec-Terrain'-knop de weg- of terreinmodus inschakelen
die op een bepaalde ondergrond de beste prestaties verzekert. Het systeem is
ontwikkeld om de 4x4-aandrijvingen te optimaliseren met het oog op een
ongeëvenaarde controle en uitmuntende terreincapaciteiten. Selec-Terrain
coördineert en optimaliseert op elektronische wijze tot twaalf systemen,
waaronder de sturingseenheid voor de aandrijving, de elektronische remcontrole,
de elektronische stabiliteitsregeling (ESC), de transmissiesturing en
motorsturing en Selec-Speed Control (vertrek- en afdaalhulp voor hellingen).
Zo verbetert het de voertuigcontrole op elk terrein.
De Cherokee Trailhawk oogt robuust en krachtig.
De bodemplaten, de liftfunctie om de bodemvrijheid
te verhogen, de vierseizoensbanden, de lichtmetalen
velgen en de sleephaken vooraan en achteraan zijn er niet zomaar.
Al die voorzieningen kaderen in zijn 'Trail Rated®'-logo
dat aangeeft dat hij steeds voorbereid is op bijna elk weer en terrein.
VERGRENDELING ACHTERAAN Met een druk op de knop kan de Trailhawk® beide achterwielen samen elektronisch vergrendelen voor een uitmuntende tractie bij lage snelheden. Het sperdifferentieel is inschakelbaar in elke terreinmodus met lage gearing, maar zal zich in bepaalde omstandigheden (zoals de Rock-modus) vergrendelen om de trekkracht te optimaliseren voor het wiel dat ze kan verwerken.
BESCHERMPLATEN De Trailhawk beschikt over bodemplaten om zijn vitale onderdelen te helpen beschermen op het terrein.
SELEC-SPEED® CONTROLE Selec-Speed® Control helpt bestuurders bij het beklimmen van steile hellingen. Het omvat zowel hulp bij afdalingen (Hill Descent Control) als hulp bij vertrek (Hill Start Assist) voor hellingen. Selec-Speed® Control is enkel verkrijgbaar op de Cherokee Trailhawk.
LOSKOPPELBARE ACHTERAS
De nieuwe Jeep® Cherokee kan als eerste middenklasse-SUV schermen met een loskoppelbare achteras, waardoor de vierwielaandrijving kan worden uitgeschakeld als ze niet nodig is. Dat komt het verbruik aanzienlijk ten goede. De loskoppelbare achteras schakelt naadloos over tussen voor- en vierwielaandrijving voor een permanente koppelverdeling en heeft daarvoor geen input van de bestuurder nodig.
VORSTBESTENDIG
KOUD-WEERPAKKET
Op koude winterdagen zijn verwarmbare zetels een
ware zegen. Wanneer u uw Jeep® Cherokee bovendien
uitrust met het Koud-weerpakket, krijgt u er ook
verwarmbare voorzetels, een verwarmbaar stuurwiel,
een ruitenwisserontdooiing, en weersbestendige
vloertapijten bij. Voor Trailhawk-modellen doen
we er nog een kit voor terreinaccessoires bovenop.




NAAR BOVEN