JEEP® WRANGLER UNLIMITED
Dit legendarische icoon staat al sinds meer dan 70 jaar symbool voor vrijheid. U krijgt de kans om de wereld te beleven en te ontdekken vanuit een uniek perspectief. Stap in en laat u verrassen door de Jeep® Wrangler Unlimited.
KIES EEN ACTIE
BROCHURE
TESTRIT
OFFERTE
BEPERKTE EDITIE
Wrangler Unlimited Night Eagle
WRANGLER UNLIMITED RUBICON RECON
PRESTATIES
TERUG
2.8L CRD-DIESELMOTOR De bijzondere CRD-motor (Common Rail Diesel) 2.8 DOHC met 16 V en 4 cilinders levert een vermogen van 200 pk tegen 3.600 toeren/min. En een koppel van 460 Nm tegen 1.600-2.600 toeren/min.
3.6L V6-BENZINEMOTOR Met het typische vermogen van de legendarische Wrangler Unlimited levert deze motor 284 pk en een koppel van 347 Nm. Gemaakt uit licht aluminium, gevoed met benzine.
AUTOMATISCHE VIJFVERSNELLINGSBAK MET AUTOSTICK® Extreem efficiënt voor ongeziene prestaties. Een korte eerste versnelling garandeert een vlot vertrek zonder hoog brandstofverbruik. Het elektronisch gecontroleerde motorkoppel zorgt voor een soepele overgang tussen de versnellingen. Met de nieuwe AutoStick®-functie kan de bestuurder ervoor kiezen om manueel te schakelen.
OPHANGINGEN De structuur van het chassis en de geometrie van de ophangingen dragen in grote mate bij tot de uitzonderlijke terreinwagenprestaties van de Jeep® Wrangler Unlimited. Het chassis, de draag- en dwarsbalken en de ophangingen met starre voor- en achteras garanderen maximale weerstand om de meest extreme omstandigheden en de moeilijkste obstakels te overwinnen.

De Wrangler Unlimited is uitgerust met ophangingen met starre DANA 30-vooras (DANA 44 Heavy Duty op de Rubicon) met 5 ankerpunten met scharnierende armen, panhardstang, schroefveren en stabilisatorstang.

De 5 ankerpunten maken een precieze en schokvrije aandrijving van de as mogelijk. Wanneer u op heel moeilijk terrein rijdt, kan u het elektronische ontkoppelingssysteem van de stabilisatorstang activeren (standaard op de Rubicon-uitvoering). De verbinding tussen de banden op de vooras wordt dan verbroken zodat de banden onafhankelijk en zo vrij mogelijk kunnen reageren op de inwerkende krachten.

Zelfs de ophangingen met starre DANA 44-achteras hebben vijf ankerpunten met scharnierende armen, die in dit geval op de buitenkant van het chassis bevestigd zijn.
De veren zitten op de binnenkant zodat de tank in de centrale zone geïnstalleerd kan worden. De schokdempers zijn op alle modellen aangepast aan meer soepele veringen en garanderen een perfect evenwicht tussen wendbaarheid op de weg en prestaties op ruwe terreinen.
Command-Trac® De Jeep® Wrangler Unlimited werd ontworpen om de moeilijkste terreinen te overwinnen. Hij is het resultaat van 70 jaar belangrijke verbeteringen aan de legendarische 4x4-traditie van Jeep®
De Wrangler Unlimited Sport en Sahara zijn uitgerust met de tweede generatie van het integrale Command-Trac®-tractiesysteem met SHIFT-ON-THE-FLY-systeem.
Daarmee kan de bestuurder op elk moment het gewenste tractietype kiezen in functie van de weg en het verbruik.
De overbrengingsverhouding 2.72:1 vermenigvuldigt de vertraging om de tractie op ruw terrein gevoelig te verhogen. Het inschakelen van het 4x4-systeem gebeurt altijd automatisch, met een hendel op de centrale console.
Rock-Trac® en Tru-Lock® De Rubicon-uitvoering is voorzien van een ‘SHIFT-ON-THE-FLY’ inschakelbaar 4x4 Rock-Trac®-systeem met vertrager. De uitzonderlijke overbrengingsverhouding van 4.0:1 garandeert een perfecte controle en verhoogt het beschikbare koppel op de wielen aanzienlijk. Zo worden de meest extreme manoeuvres op elk terrein mogelijk. De verdeelkast werd specifiek voor de Jeep® Wrangler Unlimited Rubicon ontworpen om aan de hoge eisen van een echte terreinwagen te voldoen.

Command-Trac® en Rock-Trac® bieden allebei drie werkingsmodi: 2WD: 100% van het koppel wordt overgebracht op de achteras. Dat is de aangewezen modus op oppervlakken die een vaste wegligging bieden. 4WD High: het koppel wordt gelijkmatig verdeeld over de voor- en de achteras. De centrale verdeler heeft geen differentieelfunctie, de verdeling over de twee assen ligt dus vast. Die modus dient uitsluitend op oppervlakken met een eerder slechte wegligging gebruikt te worden (sneeuw, aarde, modder, rotsen). 4WD Low: het ingangskoppel van de versnellingsbak wordt nog vermenigvuldigd (4 keer met Rock-Trac® en 2,7 keer met Command-Trac®), wat de tractiecapaciteit aanzienlijk verhoogt. Het inschakelen van de vertrager wordt enkel aangeraden op oppervlakken met een slechte wegligging, in omstandigheden waar een maximaal koppel vereist is.

Telkens wanneer een wiel grip verliest of van de grond komt, kan de aanwezigheid van differentiëlen op elke as (fundamenteel om te kunnen draaien) een verlies van koppel en dus een verlies van tractiecapaciteit van het voertuig veroorzaken. Alle uitvoeringen van de Jeep® Wrangler Unlimited zijn uitgerust met het ‘BLD’- of ‘Brake Lock Differential’-systeem, met de geïntegreerde ESP-oplossing voor de differentiëlen. Het systeem blokkeert het doordraaiende wiel en verhoogt de weerstand erop aanzienlijk. Op die manier wordt het koppel overgebracht op het wiel dat wel grip heeft. Het systeem werkt volledig automatisch, de bestuurder moet niets doen. Bij inschakeling van de vertrager is er een OFFROAD-regeling voorzien die een agressievere remkoppel toepast gedurende een langere periode.

De Jeep® Wrangler Unlimited Rubicon is ook uitgerust met activeerbare Tru-Lock®-blokkeringen vooraan en achteraan met een overbrengingsverhouding van 4,10. De Tru-Lock®-differentiëlen maken het mogelijk om tegen lage snelheden te manoeuvreren op hellingen, steile bergen en andere oppervlakken met een slechte wegligging. Ze beperken de snelheid van de wielen op eenzelfde as en voorkomen doordraaien op eender welk type ondergrond. Het blokkeren van de assen kan heel eenvoudig worden in- en uitgeschakeld met een schakelaar op het dashboard.

Om die ongelofelijke flexibiliteit te vervolledigen, komt de Jeep® Wrangler Unlimited Rubicon standaard met het elektronische Active Sway Bar System (ASBS). Dat systeem kan de stabilisatorstang vooraan automatisch ontkoppelen en zich zo volledig aanpassen, ook aan de moeilijkste omstandigheden. Dankzij het systeem kunnen de voorwielen onafhankelijk van elkaar reageren op de inwerkende krachten. Het systeem wordt geactiveerd met een schakelaar, de veerwegen worden vervolgens vergroot om eender welk obstakel te overwinnen. De bestuurder kan de stabilisatorstang zowel in vaste vierwielaandrijving (4WD High), bij korte koppeling (4WD Low), als bij snelheden onder 29 km/u ontkoppelen. Omwille van veiligheidsredenen wordt de stabilisatorstang opnieuw aangekoppeld zodra de snelheid hoger is dan 29 km/u. Met het ASBS behaalt de wagen een RTI-score (Ramp Travel Index: de maximale twist die een assenstelsel kan maken) van 652 met aangekoppelde stabilisatorstang en van 832 met ontkoppelde stabilisatorstang, 28% meer in dat laatste geval dus.
NAAR BOVEN