JEEP® WRANGLER UNLIMITED
Dit legendarische icoon staat al sinds meer dan 70 jaar symbool voor vrijheid. U krijgt de kans om de wereld te beleven en te ontdekken vanuit een uniek perspectief. Stap in en laat u verrassen door de Jeep® Wrangler Unlimited.
KIES EEN ACTIE
BROCHURE
TESTRIT
OFFERTE
BEPERKTE EDITIE
Wrangler Unlimited Night Eagle
TERUG
VEILIGHEID
Actieve veiligheid Ontworpen met het oog op een hoge wendbaarheid, een degelijke ongevallenpreventie en de bescherming van de passagiers, is de Jeep® Wrangler Unlimited uitgerust met een hele reeks veiligheidsvoorzieningen. Het ladderchasssis biedt een sterke structuur voor de ophangingen en garandeert een uitstekende werkingsdynamiek. Dankzij de grote afstand tussen de langsliggers van het chassis kon de tank tussen de wielen worden geïnstalleerd voor een uitstekende bescherming van het voedingssysteem in geval van impact. Zelfs de zeven sleuven zijn verstevigd en dragen bij tot de uitzonderlijke robuustheid van het chassis van de Wrangler Unlimited en tot het verbeteren van de prestaties van deze terreinwagen.

Om de onderdelen onderaan de wagen nog beter te beschermen, werden Skid Plates, staalplaten van 2,5 mm dik, geïnstalleerd. Ze beschermen de brandstoftank, de tussenbak en de versnellingsbak. De Rubicon-uitvoering is daarnaast uitgerust met stalen Rock Rails die op de meest extreme terreinen beschadiging aan de carrosserie voorkomen.

Antiblokkeersysteem (ABS) voor de remmen met OFFROAD-kalibrering
Met elektronische sensors die het blokkeren van de wielen voorkomen, zorgt het ABS-systeem voor meer controle over het voertuig bij noodstops. Het systeem analyseert de snelheid van een wiel op één as ten opzichte van de andere. De offroad-kalibrering kan uitmaken of de wagen op een aardeweg rijdt. In dat geval komt de ABS pas met enige vertraging tussenbeide. De tijdelijke blokkering van de wielen herkent materiaal voor de wielen waardoor de remfase geoptimaliseerd en de remafstanden verkleind worden.

Enhanced Accident Response System (EARS)
In geval van een impact vereenvoudigt het systeem reddingsacties door de 4 pinkers en de binnenverlichting automatisch in gang te zetten en de deuren te ontgrendelen na de activering van de airbags. Het systeem blokkeert ook de brandstoftoevoer naar de motor.

ESP
Elektronische stabiliteitscontrole in 3 modi die kan worden beheerd door de bestuurder. Kies de optimale regeling voor de remkracht en verminder zo overstuur en onderstuur. Het ESP-systeem van Jeep® Wrangler Unlimited bevat:

• BAS (Brake Assist System), een remassistentiesysteem met noodrem, waarmee de maximale remkracht onmiddellijk wordt ingeschakeld. In geval van een noodstop wordt de remafstand tot een minimum herleid;
• TCS, het tractiecontrolesysteem, dat doordraaiing in vierwielaandrijving herkent en de kracht van de motor vermindert;
• het ERM-systeem (Electronic Roll Mitigation) dat de data van de ESP-sensors gebruikt om een risico op kantelen van het voertuig te detecteren en grijpt in door de remkracht op de wielen te doseren;
• de Brake Lock Differentials (BLD) brengen de remkracht over op het doordraaiende wiel om zo het nodige koppel te leveren.
Er is een aparte regeling voor de kalibrering van de BLD voorzien voor de werking op alle terreinen die automatisch geactiveerd wordt met de vertrager (4WD Low).

Hill Descent Control (HDC)
Gecontroleerde snelheid in afdaling (enkel met automatische versnellingsbak). Het systeem is programmeerbaar in 6 snelheden. Het treedt in werking in 4WD Low-stand en maakt afdalingen mogelijk dankzij elektronisch beheer van de motor en de remmen. Zo kan de wagen afdalen tegen een variabele snelheid (tot 1,6 km/u), bepaald door de bestuurder. Het systeem wordt onmiddellijk uitgeschakeld wanneer de bestuurder op de gas- of rempedaal duwt en herstelt de vooringestelde snelheid wanneer de pedalen gelost worden.

Hill Start Assist (HSA)
Assistentie om te vertrekken op een helling: het systeem biedt de bestuurder de tijd om zijn voet van de rem naar de gas te brengen en zorgt zo voor een soepel vertrek. De Hill Start Assist doseert de toevoer van het motorkoppel in functie van de uitgeoefende druk op de gaspedaal en van de weerstand van de banden. Op die manier wordt een soepel en comfortabel vertrek gegarandeerd.

TPM
Systeem dat de bandendruk controleert, standaard op alle uitvoeringen. Het systeem signaleert eventueel drukverlies op de banden.

Passieve veiligheid De nieuwste meertrapsairbags
De meertrapsairbags – standaard op alle uitvoeringen – maken gebruik van opblaasmechanismes met twee activatiefases om de geschikte bescherming te bieden in functie van de impact. Dankzij de meertrapstechnologie absorberen de airbags de krachten die inwerken bij een frontale impact. Op die manier vermindert het risico op verwondingen bij botsingen aan lage snelheden.

De Sahara- en de Rubicon-uitvoering zijn standaard uitgerust met thoraxairbags in de voorzetels om bij zijwaartse impact nog meer bescherming te kunnen bieden.

Driepuntsgordel
Vooraan verstelbaar in de hoogte en uitgerust met gordelspanners, spanbegrenzers en een BeltAlert-systeem aan de bestuurderskant.

ISOFIX-bevestigingen
Heel handig voor de installatie van stoeltjes op de achterzetels.

Chassis
Passagiers in de Jeep® Wrangler Unlimited zitten nu nog veiliger dankzij een hydrogevormd modulair systeem vooraan. Het 'body-on-frame'-design van het chassis met een structuur van verstevigde rechthoekige stalen buizen, steunen en sleuven beantwoordt aan de strengste eisen voor de bescherming van inzittenden bij een frontale, zijdelingse of achterwaartse impact. De 'body-on-frame'-structuur biedt het chassis nog meer stevigheid, duurzaamheid en stijfheid. De Skid Plates in staalplaat van 2,5 mm staan standaard op alle uitvoeringen. Ze beschermen de meest kwetsbare delen van de wagen zoals de brandstoftank en de tussenbak.

BESCHERMING VAN DE WAGEN

Antidiefstal Immobilizer Sentry Key®
Antidiefstalsysteem met een gecodeerde sleutel: maakt gebruik van een sleutel met een transponder en een geprogrammeerde veiligheidscode.

NAAR BOVEN