Jeep® en de WSL zetten hun wereldwijde samenwerking voort in 2020, het jaar waarin surfen zijn werelddebuut maakt op de Olympische Spelen in Tokio.


World Surf League-sterren Filipe Toledo en Nikki Van Dijk worden nu ook merkambassadeurs van Jeep®, naast Jordy Smith en Malia Manuel. De vier sportlui, die de geest van Jeep® belichamen door hun gepassioneerde drang om boordevol energie en met onverschrokken enthousiasme de wereld te verkennen, zullen de samenwerking tussen Jeep® en de World Surf League (WSL) ondersteunen tijdens het wedstrijdseizoen 2019. Jeep® blijft de officiële en exclusieve wereldwijde partner uit de autosector van de WSL Championship Tour en de partner met naamgevingsrechten voor het Jeep® Leader Program voor de Championship Tour mannen en vrouwen.


De samenwerking levert sensationele primeurs op, zoals het initiatief “Make A Wave”. De sportieve Jeep®-ambassadeurs sloegen elk de handen ineen met het merk en met een unieke organisatie waarvoor ze een passie koesteren. Ze doneren tijd en middelen om een verschil te maken in hun gemeenschap.


“Ik ben zo trots dat ik Jeep® kan vertegenwoordigen in 2019,” zei Filipe Toledo. “Ik ben altijd al een grote fan geweest van Jeep®, dus is het echt spannend om met hen samen te kunnen werken. Hun waarden als merk liggen in één lijn met die van mij, in die zin dat ze altijd iets willen terugdoen voor de gemeenschap. Toen ik voorstelde om de hand te reiken aan A Walk on Water, een organisatie die surftherapie biedt aan kinderen met speciale behoeften, waren ze meteen mee. De steun die ze zowel mijzelf als A Walk on Water die dag verleenden was ongekend.”


In de vier video's zien we Nikki Van Dijk en haar partnerorganisatie Girl Guides Australia; Filipe Toledo met A Walk On Water; Jordy Smith met Surfers Not Street Children; en Malia Manuel met Hawaii Community Foundation. Terwijl de surfers tonen hoe ze het verschil maken in hun gemeenschap, roept het initiatief “Make A Wave” fans via sociale media op tot actie in hun eigen omgeving met de hashtag #MakeaWave. Alle vier video's zijn hier te zien.


Verder worden de vier sportlui in sociale berichten op Facebook en Instagram gevolgd in hun avonturen op zee en aan land, tijdens de World Surf League en op weg naar hun Olympische droom.


Jeep® en de WSL zetten hun wereldwijde samenwerking voort in 2020, het jaar waarin surfen zijn werelddebuut maakt op de Olympische Spelen in Tokio. Het partnerschap, dat voor het eerst werd aangekondigd in mei 2015, toen Jeep® de eerste exclusieve partner uit de autosector ooit werd van de WSL, is verlengd in het kader van een meerjarige overeenkomst.


Op de verschillende locaties worden activiteiten gepland om de ultieme surfwagens die de evenementen van de WSL operationeel ondersteunen in de schijnwerpers te zetten en om fans aan te spreken, zowel op het strand tijdens elk evenement van de Championship Tour als elders ter wereld via de uitzendingen. Jeep® zal ook wereldwijd zijn productportfolio onder de aandacht brengen via de unieke, locatiegerichte digitale en lineaire mediaoplossingen van de WSL.


Via Jeep.com/wsl op de computer en www.jeep.com/en/mobile/wsl op mobiele apparaten kan de consument content ontdekken over het laatste nieuws rond de WSL, zoals de Jeep® Leaderboard en wie de begeerde gele Jeep® Leader Jersey draagt. In het surfnieuws, met o.a. een interactieve kalender van de evenementen in de WSL Championship Tour die eraan komen en een galerie met topvideo’s en -foto’s, zal een glimp van de spectaculaire actie te zien zijn.


De evenementen zullen live worden uitgezonden op WorldSurfLeague.com, de WSL app en Facebook.com/WSL. Controleer ook uw lokale televisiegids voor lineaire uitzendingen van de partners van de WSL.


Ga naar WorldSurfLeague.com en Jeep.com om meer te weten te komen over het wereldwijde partnerschap.



Over de merkambassadeurs van Jeep®

Filipe Toledo veroverde de Tour in een razend tempo en heeft sinds 2015 zeven CT-overwinningen binnengehaald. Toledo is momenteel de nr. 3 in het klassement van de Championship Tour en wil in 2019 zijn eerste wereldtitel in de World Surf League veroveren.


Jordy Smith, een van de bekendste surfers ter wereld, is al aan zijn derde jaar als merkambassadeur van Jeep® toe. Het Zuid-Afrikaanse toptalent heeft zich op de Championship Tour een geduchte concurrent getoond: tweemaal werd hij tweede in de strijd om de wereldtitel en in 2018 was Jordy kapitein van het winnende World Team op de Founders’ Cup of Surfing bij de WSL Surf Ranch.


Ook Malia Manuel, die in 2008 op 14-jarige leeftijd als jongste surfer ooit de U.S. Open of Surfing won, is voor het derde jaar op rij merkambassadeur van Jeep®. De Hawaïaanse staat bekend om haar elegantie en stijl en toont haar passie voor plezier en avontuur zowel op als naast het water. In haar eerste jaar als merkambassadeur van Jeep® is Nikki Van Dijk het nieuwste lid van de Jeep®-familie. Haar eerste overwinning in de Championship Tour behaalde deze relaxte surfer in Portugal in 2017.


Turijn, 1 april 2019

// START TREASURE DATA SCRIPT // END TREASURE DATA SCRIPT